Instagram konto firmowe: Jak zacząć

instagram konto firmowe

Wiele osób nadal nie rozumie, dlaczego Instagram to NAJLEPSZA strona społecznościowa dla firm – zapewne także jeszcze bardziej użyteczna niż Facebook czy Twitter. Ta aplikacja społecznościowa nadal jest uważana jedynie za doskonałe miejsce do chwalenia się swoimi selfie, pomimo wielu dowodów wskazujących na to, że funkcja Instagram konto firmowe ma się naprawdę świetnie.

To wyjaśnia, dlaczego prawie każda licząca się marka ma tam własną stronę i aktywnie publikuje nowe treści – nawet, jeśli mówisz o AirBNB, Adobe lub Reutersie, czyli o firmach, które tak naprawdę nie mają „twarzy”.

Jednak firmy te wiedzą, że Instagram konto firmowe to sprytny sposób na biznes. Jest to nie tylko druga najpopularniejsza witryna społecznościowa w Internecie, ale także jest osobista i skupiona wokół zdjęć, czyli taka, jaką preferują ludzie. Facebook jest miejscem, gdzie ludzie kłócą się i czytają wiadomości… Instagram to miejsce, w którym uśmiechają się i rozmawiają ze swoimi przyjaciółmi!

W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób Instagram konto firmowe różni się od konta osobistego, jak utworzyć konto biznesowe oraz jakie funkcje mają niektóre narzędzia, których możesz w tym celu użyć.

Instagram konto firmowe vs. Instagram konto osobiste

Pierwszą rzeczą, na której chcemy się skupić jest to, jak Instagram konto firmowe różni się od Twojego prywatnego konta. Być może zastanawiasz się „Mam już 800 znajomych, którzy mnie obserwują…, dlaczego by nie zamienić mojego prywatnego konta na instagram dla firm?”

Takie rzeczy były już robione, ale kiedy zastanowisz się nad postowaniem dla siebie a postowaniem dla swojej firmy (co znaczy, że myślisz bardziej o tym jak zarobić więcej pieniędzy używając Instagrama) zdasz sobie sprawę, że rozważasz dwie kompletnie różne strategie.

instagram dla biznesu

Na stronie osobistej starasz się nawiązać kontakt z ludźmi, których znasz, albo znasz ich tylko pobieżnie i sprawdzasz, czy macie wspólne zainteresowania. Proste do zrobienia ze znajomymi, prawda?

Takie rzeczy były już robione, ale kiedy zastanowisz się nad postowaniem dla siebie a postowaniem dla swojej firmy (co znaczy, że myślisz bardziej o tym jak zarobić więcej pieniędzy używając Instagrama) zdasz sobie sprawę, że rozważasz dwie kompletnie różne strategie.

Na stronie osobistej starasz się nawiązać kontakt z ludźmi, których znasz, albo znasz ich tylko pobieżnie i sprawdzasz, czy macie wspólne zainteresowania. Proste do zrobienia ze znajomymi, prawda?

Kiedy używasz Instagram konto firmowe, sprzedajesz produkty lub usługi. Nie tylko rozmawiasz z nieznajomymi i zapewniasz im darmową rozrywkę (pomimo tego, że rozrywka JEST częścią interakcji z marką). Wszystko co robisz ma swój cel. Pracujesz z wykorzystaniem informacji, zaangażowaniem i wezwaniem do działania. Planujesz wydarzenia i kampanie, które sprawiają, że biznes rozkwita.

Na IdeaForce możesz przeczytać o tym, czym naprawdę są „marki lifestyle” – marki, które pasują do życia ludzi w NATURALNY sposób. Wymagają one ludzkiego dotyku, który polega na dzieleniu się, budowaniu relacji i emocjonalnym łączeniu się z kimś innym. Z drugiej strony reklama jest zazwyczaj przeciwieństwem tego podejścia. Reklama jest bezosobowa. 

Reklama nie jest tym, co robią normalni ludzie, kiedy rozmawiają ze sobą! Dlatego właśnie najlepsze kampanie z wykorzystaniem Instagram konto firmowe to te, w których marki eksperymentują z przejrzystością i autentycznością… czynnik ludzki i prawdziwa ludzka twarz stojąca za biznesem.

Według umysłów stojących za Idealustem, Jesse i Becky, nie zawsze dobrym pomysłem jest łączenie osobistej   ze stroną Instagram konto firmowe.

Na przykład Becky napisała, że nie chce za bardzo dzielić się osobistymi informacjami na temat swojego życia, komunikując się ze swoimi biznesowymi obserwatorami, więc zachowała te informacje na swoim osobistym Instagramie. Zdjęcia z wakacji były również niezwiązanym z interesem szastaniem pieniędzmi i nie należały do strony biznesowej, mimo że przyjaciele prawdopodobnie uwielbiali by je oglądać.

Łatwo zauważyć, że czynienie biznesu bardziej ludzkim i osobistym może być świetne, ale zawsze upewnij się, że zachowujesz równowagę i pokazujesz tylko to, co powinieneś. W porządku jest zatrzymać niektóre sprawy tylko dla siebie. 

Jednak w ogólnym rozrachunku wskazanym jest pokazać swoją wrażliwość i to jak żyjesz, a także łączysz się z innymi, bo SĄ to świetne strategie dla każdej strony stworzonej za pomocą Instagram konto firmowe.

Instagram dla Firmy: Tworzenie Swojego Profilu Biznesowego Po Raz Pierwszy

Instagram dla Firmy

Pierwsze użycie Instagram konto firmowe wymaga skonfigurowania nowej strony biznesowej. Można to zrobić albo poprzez konwersję strony prywatnej albo poprzez założenie nowej strony. Instagram oferuje rejestrację za pomocą adresu e-mail i hasła, ale możliwe jest też zalogowanie się poprzez konto na Facebooku. 

Instagram został stworzony dla urządzeń mobilnych i tabletów, dlatego też musisz korzystać z systemów operacyjnych iOS lub Android, chociaż dostępna jest też teraz wersja na Windows Phone.

Funkcja zamiany konta osobistego na instagram firmowy jest banalnie prosta. Wejdź w Ustawienia a następnie wybierz “Przełącz na Konto Firmowe”. Po kilku wskazówkach możesz dodać odpowiednie informacje, takie jak godziny pracy, adres, numer telefonu i strona internetowa.

profil biznesowy instagram

Według Convertio pośród najważniejszych aspektów udanej strony Instagram konto firmowe są nazwy użytkowników, biografie i zdjęcia profilowe. Twoja nazwa użytkownika powinna być zgodna z innymi nazwami Twoich sieci społecznościowych lub nazwami stron internetowych, tak, aby klienci natychmiast Cię rozpoznali.

Chociaż faktem jest, że właściciele firm zazwyczaj używają tego samego logo dla każdej sieci, Instagram jednak faworyzuje zdjęcia osobiste, a nie logo. Faktem jest też, że duże marki używają logotypów w swoich zdjęciach profilowych i im się upieka. 

Nie potrzebują one naprawdę osobistego kontaktu z odbiorcą, ponieważ regularnie publikują zdjęcia, które są ludzkie i osobiste, więc łączą się z klientami. Pomimo to zalecamy, abyś użył do zdjęcia profilowego czegoś bardziej osobistego, np. zdjęcia swojej twarzy.

ania szlezak konto na instagramie

Tekst biograficzny powinien wyjaśniać czym jest Twoja firma, powinien być łatwym do zidentyfikowania, i uwypuklać jaki jest cel Twojego profilu na Instagramie, a także jak odnosi się on do klienta. To jest ta część, którą wielu nowicjuszy niestety źle rozgrywa! Zanim zaczniesz publikować zdjęcia i treści na swojej stronie Instagram konto firmowe, musisz mieć biznesplan lub przynajmniej jakiś arkusz z celami.

Jak używać strony Instagram Konto

Cele strategiczne tworzą wątek, który ma sens i dostarcza Twoim klientom gotowe informacje, takie jak to, czym jest Twój produkt, jaki jest rynek i jakie potrzeby spełniasz.

W zależności od Ciebie i Twoich strategii marketingowych możesz mieć kilka różnych celów:

  • Sprzedaż większej liczby produktów lub usług
  • Zwiększenie ruchu w sieci
  • Zwiększenie liczby docelowych klientów
  • Przyciąganie wpływowych influencerów
  • Przyciąganie klientów VIP lub współpracowników
  • Poprawa relacji z klientem
  • Poprawa świadomości marki, aby ludzie wiedzieli, kim jesteś
  • Poprawa lojalności wobec marki, aby ludzie byli bardziej skłonni do zaufania i wspierania Cię

W poradnikach biznesowych zazwyczaj czytamy, że cele powinny być “S.M.A.R.T.” tj. Skonkretyzowany, Mierzalny, Osiągalny, Istotny, Osiągalny w czasie (z angielskiego Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-Oriented). Co to znaczy w kontekście prowadzenia strony Instagram konto firmowe?

Znaczy to, że musisz stworzyć strategię dotyczącą Twoich treści, co wymaga odpowiedzenia sobie na ważne pytania, takie jak:

  • Jak często należy pisać?
  • O której godzinie powinieneś pisać?
  • Jaki jest temat wszystkich Twoich postów?
  • Jaki jest styl pisania każdego posta?
  • Jak chcesz, aby twoja publiczność wchodziła w interakcję z tobą?
  • Skąd będziesz wiedzieć, czy spełniasz swoje cele na Instagramie?
  • W jakie hashtagi celujesz?
  • Jakie wydarzenia możesz stworzyć dla większego zaangażowania klientów?

Udzielenie odpowiedzi na te pytania pomoże Ci uniknąć spowolnienia lub utraty odbiorców, a także irytowania ich zbyt dużą liczbą postów lub nie odnoszenia się do głównego tematu. Wszystko to może skutkować tym, że nie sprzedasz swojego głównego produktu. Planując strategię dla swojej strony Instagram konto firmowe, zasadniczo przygotowujesz swoich odbiorców do szukania Cię i odpowiadania na Twoje próby interakcji.

Wreszcie, kiedy tworzysz Instagram konto firmowe spójność wizualna jest bardzo istotna. Jest tak głównie dlatego, że Instagram to medium oparte na obrazie, a Ty chcesz dostarczyć swoim klientom najlepsze doznania estetyczne. Dlaczego? Dlatego, że zaczną oni kojarzyć Twoją markę ze stylem życia, kimś, z kim integrują się codziennie. Upewnij się, że Twoje zdjęcia podążają za określonym nurtem, jeśli chodzi o filtry, style i treści.

Instagram dla biznesu: Jak Wybrać Tematykę

instagram firmowy

Jeśli próbujesz wymyślić temat, a może nawet sprawić, że Twój Instagram konto firmowe będzie wyróżniał się na tle innych serwisów społecznościowych, to może nadszedł czas, aby myśleć mniej ambitnie, a za to bardziej logicznie. Pomyśl o swoim produkcie lub usłudze i zastanów się nad związkiem emocjonalnym, jaki Twój produkt ma z konsumentem. Zbuduj konto na tym fundamencie.

Utrzymuj je w prostocie, ale uczyń je interesującym, przyciągnij ludzi i spraw, by Twoje konto stało się ekscytujące.

Wielkie marki utrzymują prosty motyw: firmy odzieżowe koncentrują się na odzieży, a firmy spożywcze koncentrują się na pysznych przystawkach. To, co sprawia, że wszystkie strony typu Instagram konto firmowe odnoszą sukcesy, to opowiadanie historii za pomocą każdego zdjęcia. Obraz jest wart tysiąca słów, prawda?

Niektóre firmy publikują zdjęcia pracowników, zwierząt domowych, życia zawodowego lub czynności związanych ze stylem życia, takich jak praca lub robienie rzeczy na świeżym powietrzu. Tworzą połączenie międzyludzkie, ponieważ przestają koncentrować się na reklamie i zamiast tego tworzą fragmenty rozmowy.

Prawdziwym wyzwaniem w korzystaniu ze strony Instagram konto firmowe jest znalezienie własnego unikalnego głosu i własnego fotograficznego sznytu. Nie naśladuj tego, co robią inni ludzie. Bądź kreatywny. 

Nie publikuj zdjęć tak po prostu, ale eksperymentuj z albumami, filmami i tymczasowymi „historiami”, które będą wyświetlane tylko przez pewien czas. Wielu artystów i marek eksperymentuje z Instagram Stories, ponieważ historie te same się „niszczą” po upływie 24 godzin, dzięki czemu są mniej formalne.

Narzędzia Biznesowe Instagram

Jeśli masz trudności z organizacją strony Instagram konto firmowe, może czas oprzeć się na skutecznych narzędziach biznesowych, które pomogą Ci w tworzeniu strategii treści.

Dwie najlepsze aplikacje / witryny dla Instagram konto firmowe to HootSuite i Buffer, ponieważ mogą pomóc Ci zaplanować posty i w pełni wykorzystać czas i dzień, w którym Twoi klienci są najbardziej aktywni. Aby uzyskać więcej informacji na temat najlepszych narzędzi Instagrama, które mogą być użyteczne, stworzyliśmy dla Ciebie całą listę przydatnych aplikacji.

Instagram konto firmowe ma specjalne funkcje analityczne dla właścicieli firm. Możesz rozważyć naukę niektórych z nich, aby znacząco zwiększyć możliwości swojego konta. Co więcej, niektórzy użytkownicy zgłaszają, że wiele aplikacji innych firm przestało działać, ponieważ Instagram zmienił niektóre zasady interfejsu programowania aplikacji.

Możesz przejrzeć statystyki swojego konta, wchodząc w swój profil i wybierając ikonę z wykresem słupkowym na górze aplikacji.

Informacje na Instagramie dla biznesu

Podczas przewijania opcji możesz wybierać między zakładkami Aktywność, Treść lub Odbiorcy. Karta Aktywność zawiera listę interakcji, które miały miejsce na Twoim koncie w ostatnim tygodniu, na przykład wizyty profilowe wynikające z wpisu. 

Zakładka Osiągnięcia wyświetla szczegóły dotyczące zasięgu konta, wyświetleń i odwiedzin profilu. Różnica między zasięgiem a wyświetleniami polega na tym, że wyświetlenia odnoszą się do całkowitej liczby wyświetleń, podczas gdy zasięg oznacza unikalną liczbę kont, które widziały Twoje posty. 

Wreszcie, karta Treść pokazuje najbardziej udane posty kanału, a także zawiera informacje o historiach i promocjach, które uruchamiasz. Karta Odbiorcy pokazuje Twoich obserwujących a także informacje demograficzne, takie jak przedział wiekowy, lokalizacja i płeć.

wgląd w instagram biznesowy

Inne Często Zadawane Pytania (ang. FAQs) Dotyczące Instagram Konto Firmowe

A. Dlaczego niektóre zdjęcia nie są wyświetlane prawidłowo?

Dlaczego niektóre zdjęcia nie są wyświetlane prawidłowo?

Instagram jest przeznaczony do zdjęć i wyświetleń na tabletach lub telefonach. Oznacza to, że zdjęcia, które robisz na takim urządzeniu są idealnie ukształtowane. Jeśli z jakiegoś powodu używasz komputera do tworzenia lub organizowania zdjęć (zwłaszcza, jeśli używasz Buffer lub Hootsuit), możesz zauważyć, że niektóre zdjęcia nie wyrównują się prawidłowo. 

Najlepszy rozmiar obrazu to 640 x 640 pikseli, czyli kształt kwadratowy. Wyższe zdjęcia, takie jak te, które mogą działać na Pinterest, prawdopodobnie zostaną ucięte. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, najlepiej jest edytować zdjęcia w kwadratowym kształcie przed wrzuceniem, tak, aby lepiej się wyświetlały.

B. Skąd mam wiedzieć czy osiągam moje kamienie milowe?

Skąd mam wiedzieć czy osiągam moje kamienie milowe?

Oczywiście, możesz śledzić liczbę polubień oraz obserwatorów, ale najlepiej jest śledzić zaangażowanie przy użyciu bardziej zorientowanych na cel interakcji. Na przykład, jedną z podstawowych zasad według Buffer jest to, że na każdych 1000 obserwatorów Twojego Instagram konto firmowe powinno przypadać około 37 lajków i komentarzy. 

Jest to szczególnie ważne, jeśli interesujesz się tym jak kupić lajki na Instagramie albo obserwatorów. Chcesz wtedy upewnić się, że Twoje konto pozostaje w prawdziwej interakcji z odbiorcami a nie jest lajkowane przez roboty.

C. Jaka jest najlepsza pora dnia na postowanie nowych zdjęć?

Jaka jest najlepsza pora dnia na postowanie nowych zdjęć?

Buffer stwierdza, że czas szczytu w trakcie którego ludzie korzystają z Instagrama jest w rzeczywistości późniejszy niż szczytowy czas publikacji na Facebooku, Twitterze i LinkedIn: Szczytowy czas publikacji Instagrama to 5-6 po południu

Jeśli zamierzasz aktywnie korzystać z wielu kont w mediach społecznościowych, program do planowania, taki jak Hootsuite, z pewnością może okazać się być pomocnym w walce o zaangażowanie odbiorców! Tutaj możesz przeczytać więcej o tym jak zdobyć polubienia.

najlepszy dzień tygodnia na publikowanie na Instagramie

D. Jak działają reklamy na Instagramie?

Jak działają reklamy na Instagramie?

Reklamy na Instagramie są “oficjalnym” sposobem na kupienie sobie polubień i obserwatorów. Dobrym pomysłem jest eksperymentowanie z tą funkcją i porównywanie jej z ofertami innych firm. Reklamy w mediach społecznościowych na platformie Instagram pomogą Ci dotrzeć do nowych klientów w bardziej ukierunkowany sposób.

Krok

01

Wybierz swoją treść i zdecyduj, jaki jest Twój cel, strona docelowa lub przycisk funkcyjny.

Wybierz swoją treść i zdecyduj, jaki jest Twój cel

Krok

02

Wybierz swoich docelowych odbiorców i określ swój budżet. Przejrzyj wyniki!

Wybierz swoich docelowych odbiorców

Masz również możliwość wyboru formatu według własnych preferencji – pojedyncze wyróżnione zdjęcia, karuzele z obracającymi się zdjęciami, filmy, reklamy na imitacji płótna i tradycyjne reklamy. Możesz również dodać przyciski wezwania do działania dla tych reklam, takie jak Zastosuj teraz, Zarezerwuj teraz lub Kup teraz. Aby rozpocząć korzystanie z tej funkcji, kliknij przycisk promowania pod postem lub filmem, którego zasięg chcesz zwiększyć.

Podczas korzystania ze strony Instagram konto firmowe nie chodzi tylko o aplikacje i oprogramowania. Chodzi o to, jak dobrze znasz swoich odbiorców i jak efektywnie do nich trafiasz przy użyciu Instagrama, Twojej strony, czy też innego medium. Dowiedz się, czego docelowi odbiorcy chcą OD CIEBIE, tak abyś mógł lepiej dostosować do nich swoją internetową kampanię na Instagram konto firmowe.

Zobaczysz ogromną różnicę, kiedy wprowadzisz te profesjonalne zmiany!

Przewiń do góry