Zarabiaj pieniądze na e-bookach

Zarabiaj pieniądze na e-bookach

Napisanie e-booka jest świetnym sposobem na zarobek w Internecie nawet jeśli nie jesteś doświadczonym pisarzem. E-booki fikcyjne oraz literatura faktu mogą stanowić źródło dochodu, a po opublikowaniu wielu książek z upływem czasu, możesz zwiększyć potencjalne zyski i skończyć z posiadaniem fajnego dodatku do innych dochodów.

Popularność e-booków wzrasta. E-czytniki jak Nook czy Kindle, tablety jak iPad oraz aplikacje do czytania na smartfonach sprawiają, że ludzie idą w stronę elektronicznych książek, coraz rzadziej sięgając po konwencjonalne książki w twardej i miękkiej oprawie. Trend ten sprawił, że dla wielu ludzi w każdym wieku stało się możliwe utrzymanie z pisania e-booków na rozmaite tematy. Samodzielne publikowanie pozwala na napisanie książki, a następnie jej sprzedaż bezpośrednio szerokiemu gronu, bez konieczności udziału wydawcy w całym tym procesie.

Badania pokazują, że na świecie istnieje około 700,000 autorów piszących e-booki, a na stronach dostępne są setki tysięcy książek. Dla przykładu, obecnie w sprzedaży jest 650,000 e-booków w sklepie Kindle w samym UK, a dodatkowy milion jest dostępny w formie darmowej do pobrania.

Jeśli zawsze chciałeś zostać autorem, nigdy nie było tak łatwo jak teraz, a jeśli zastosujesz się do wskazówek z tego artykułu, będziesz mógł łatwo zarobić pieniądze tą metodą.

Pisanie e-Booka

Najtrudniejszą częścią publikowania i sprzedawania e-booka jest napisanie go samemu.

Ważne jest, aby dążyć do stworzenia e-booka wysokiej jakości, bez pośpiechu i próby szybkiego skończenia pracy. Książka napisana słabo, pełna błędów i źle sformatowana nie zarobi żadnych pieniędzy, ani też nie będzie atrakcyjna dla czytelników. Aby osiągnąć sukces, musisz tworzyć e-booki najwyższej jakości jaką jesteś w stanie dać, co oznacza poświęcenie mnóstwa czasu na pisanie, korekty i przepisywanie swojej pracy.

Ale zanim w ogóle zaczniesz tworzyć treść, musisz zdecydować o czym chcesz pisać. Nie wystarczy tylko wybrać czy tworzysz fikcję czy literaturę faktu. Jeśli chcesz napisać krótkie opowiadanie, nowelę lub długą książkę, musisz skupić się na gatunku. Najlepiej sprzedają się thrillery, kryminały, literatura kobieca, romanse i fantastyka. Bardziej jednak interesuje cię literatura faktu? Musisz zatem wybrać niszę w którą wejdziesz. Poradniki i samouczki wydają się zarabiać najwięcej pieniędzy swoim autorom w świecie e-booków.

Kiedy już postanowiłeś co dokładnie chcesz napisać, dobrym pomysłem będzie poczytanie paru e-booków, które odniosły sukces, aby zobaczyć jak to robią autorzy, którzy sprzedają swoje prace w dużych ilościach. Przeczytaj przynajmniej 20 najlepiej się sprzedających książek w twoim gatunku lub niszy. Nie kradnij ich pomysłów, sprawdzanie jak piszą ma posłużyć temu, abyś wiedział co przemawia do czytelnika i dostosuj swojego e-booka do tego co znajdziesz u najlepszych pisarzy.

Inną ważną rzeczą jest długość e-booka. Szybko zauważysz, że najlepiej sprzedające się e-booki wydają się być stosunkowo krótkie. Spróbuj stworzyć coś co dana osoba może przeczytać w 1 lub 2 godziny, albo nawet i krócej. Jeśli twoja praca musi być dłuższa, spróbuj podzielić ją na kilka mniejszych książek.

Jeżeli masz już szkic, z którego jesteś zadowolony, zatrudnij korektora lub edytora, aby przejrzał twą pracę i ją udoskonalił. Po tym będziesz gotowy, aby przejść do następnego etapu.

Jedną ważną rzeczą do zapamiętania podczas pisania swego pierwszego e-booka jest to, że wcale może nie okazać się sukcesem. Wielu autorów nie odnosi sukcesów do czasu napisania swojej czwartej czy piątej książki. Miej realistyczne oczekiwania od samego startu, aby uniknąć ewentualnego zniechęcenia.

Projekt Okładki

Powiedzenie “Nie sądź książki po okładce” tak naprawdę nie sprawdza się w przypadku książek! Często czytelnicy wybierają książki głównie w oparciu o okładkę, zwłaszcza w przypadku e-booków. Podczas zakupów ludzie widzą okładkę na małym obrazku, dlatego zrób wszystko, aby twoja okładka przyciągała uwagę swą atrakcyjnością.

Aby uzyskać najlepszą możliwą okładkę, spróbuj prostego, acz mocnego obrazka, który odnosi się do tematu twojej książki. Może będziesz potrafił samemu wykonać projekt, ale najczęściej lepiej się z tym zwrócić do grafika, aby zrobił to dla ciebie.

Publikowanie e-Booka

Gdy już masz gotowego e-booka, musisz stworzyć jego opis, który zachęci czytelników do zakupu i przeczytania. Napisz krótki akapit lub dwa, który przyciągnie uwagę i rozbudzi ciekawość. Możesz też dołączyć krótki fragment swojej książki. Napisz ile książka ma stron, aby ludzie mieli jakieś wyobrażenie za co płacą.

Mając już to stworzone, jesteś gotowy do opublikowania książki. Na początek warto zacząć od serwisu Amazon. Znajdziesz u nich filmik, który nauczy cię całego procesu i pozwoli na szybkie załadowanie swojej książki. Innym znakomitym serwisem jest smashwords.com, który pomoże ci opublikować twego e-booka w sklepach Apple iBooks, Barnes & Noble, Diesel e-Books oraz Kobo Books.

Zarabiaj pieniądze na e-bookach

Ustalanie Ceny

Od ciebie zależy cena jaką nadasz swojej książce. Aby oszacować ile pobierać, zobacz w jakiej cenie są najlepiej sprzedające się książki w twojej niszy lub kategorii. Nadaj swoim pracom podobne ceny lub nawet pobieraj mniej od konkurencji.

Weź pod uwagę, że sklep weźmie procent z ceny jaką płaci klient za twoją książkę. Każdy serwis ma inny system wynagradzania autorów, dlatego poszukaj tych informacji jeszcze przed opublikowaniem e-booka i do nich dostosuj swoją cenę.

Reklama i Sprzedaż Twego e-Booka

Zwykle, od 24 do 48 godzin zajmie opublikowanie twego e-booka, aby był gotowy do sprzedaży w sklepie internetowym. Nie oczekuj, że od razu sprzedaż zacznie się sypać lawinowo. Będziesz musiał reklamować swoją książkę, aby została zauważona i zaczęła się sprzedawać.

Jedne z najlepszych metod promowania e-booka obejmują:Zarabiaj pieniądze na e-bookach

  • Portale społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Google+
  • Strony specjalne, takie jak com czy Kindleboards.com
  • Twoja strona Internetowa
  • Blog na WordPressie
  • Fora i grupy Reddit

Najważniejszą rzeczą przy promocji e-booka jest twój rynek docelowy. Zapytaj siebie:

  • Kto najprawdopodobniej mógłby przeczytać mojego e-booka?
  • Dlaczego mieliby przeczytać moją książkę, zamiast innej?
  • Skąd najprawdopodobniej mogliby się dowiedzieć o mojej książce?
  • Co mogę zrobić, aby zainteresowali się przeczytaniem mojej książki?

Oto przykład. Powiedzmy, że napisałeś e-booka o gotowaniu meksykańskich potraw. Twoim rynkiem docelowym nie będzie tylko ktoś, kto chce gotować meksykańskie potrawy. Pomyśl mocniej, kto chciałby kupić e-booka o meksykańskim jedzeniu? Pewnie będzie to młody dorosły lub gospodyni domowa, która lubi gotować i chce wypróbować nowych przepisów.

Może ktoś zechce kupić tę książkę, ponieważ twoja rodzina jest z Meksyku i dlatego przepisy wydadzą się bardziej autentyczne. Pinterest jest popularnym miejscem dla ludzi szukających przepisów kulinarnych, dlatego możesz skorzystać z tego serwisu i przekierować ludzi na twoją stronę reklamującą e-booka, lub bezpośrednio na stronę sprzedażową w danym serwisie internetowym.

Kto za tym wszystkim stoi?

Nazywam się Marek i przetestowałem praktycznie wszystkie metody zarabiania przez Internet.

kalle-jensen

Marek Adamski
Założyciel strony

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/6 (1 vote cast)
Zarabiaj pieniądze na e-bookach, 6.0 out of 6 based on 1 rating