Zarabiaj pieniądze na nadawaniu na żywo

Być może słyszałeś już o ludziach zarabiających pieniądze poprzez spieniężanie filmików na YouTubei tym podobnych stronach, ale istnieje nowa forma wideo pozwalająca ludziom zarabiać w Internecie. Tworzący treść nadają teraz filmiki na żywo w celu wyrażenia siebie, edukowania społeczeństwa, pochwalenia się swoją kreatywnością, podzielenia się swoją wiedzą i zarobienia dodatkowych pieniędzy.

Jeśli zastanawiasz się teraz jak można zarabiać pieniądze robiąc transmisję video na żywo, nie ma na to tak naprawdę jednej odpowiedzi. Możesz zarabiać pieniądze na wiele sposobów transmitując wideo na żywo. Jednym ze sposobów będzie pobieranie opłaty za przekaz na żywo w formie subskrypcji lub jednorazowej płatności od obejrzenia (ang. pay-per-view). Możliwa jest również sprzedaż reklamy i otrzymywanie pieniędzy bezpośrednio od sponsorów. Inną możliwością jest rozpoczęcie kampanii zbiórki pieniędzy na stronie typu Kickstarter lub Indiegogo celem zdobycia funduszy na produkcję i transmisję wideo na żywo na rozmaite tematy.

Każda z metod zarabiania pieniędzy na nadawaniu na żywo ma swoje plusy i minusy, ten poradnik wyjaśni Ci zalety oraz wady każdej z osobna, aby pomóc Ci znaleźć najlepszy dla siebie sposób zarabiania pieniędzy w Internecie.

Zarabiaj pieniądze na nadawaniu na żywo

Nadawanie Na Żywo w Systemie Pay-Per-View lub Subskrypcji

Bezpośrednie spieniężanie twoich audycji na żywo jest najprostszym sposobem na zarabianie pieniędzy ze swojej pracy. Fundamentalnie, bezpośrednie spieniężanie oznacza, że pobierasz pieniądze od ludzi, którzy chcą oglądać Twoje audycje. Niektóre serwisy dające możliwość nadawania na żywo jak DaCast mają system płatnego dostępu do treści, który blokuje dostęp do nagrań i tylko płacący użytkownicy mogą oglądać jego zawartość. Możesz też skorzystać z usług innej firmy, która jest kompatybilna z Twoją platformą do streamingu na żywo. Przykładem może tutaj być InPlayer, widget który działa z wieloma popularnymi platformami.

Kiedy dopiero decydujesz jak zarabiać bezpośrednio na nadawaniu na żywo przy użyciu płatnego systemu, istnieją dwa różne sposoby kształtowania opłat. Jednym jest po prostu wymóg zapłaty, aby obejrzeć wideo na żywo lub obejrzenie retransmisji nagrania przez pewien limitowany okres.

Inną opcją jest zaoferowanie subskrypcji, podobnie do tego jak działa Netflix czy Amazon ze swoimi treściami wideo. W formie subskrypcji, Twoi widzowie regularnie płacą miesięcznie lub według innego harmonogramu, aby nadal mieć dostęp do wszystkich treści, jakie produkujesz. Możesz ustawić płatność rekurencyjną dla swoich subskrybentów, która automatycznie będzie pobierała środki z ich kart w ustalonym terminie, dopóki sami nie zrezygnują z usługi.

Istnieją pewne zalety oraz wady korzystania z systemu płatnego dostępu dla zarabiania na nadawaniu na żywo w systemie pay-per-view lub przez subskrypcję. Największą korzyścią jest to, że możesz zarabiać pieniądze z góry w przypadku pay-per-view oraz regularnie w przypadku subskrypcji. Ponadto, Twoi widzowie nie będą musieli się męczyć z reklamami lub innym materiałem promocyjnym, który przeszkadzałby w cieszeniu się Twoimi filmikami.

Największą wadą bezpośredniego spieniężania jest to, że musisz mieć oddaną rzeszę fanów, która jest gotowa zapłacić za oglądanie Twoich nagrań. Jest wysoce prawdopodobne, że zauważysz spadek liczby widzów, gdy zaczniesz pobierać opłaty za swoje treści, ograniczając swoją zdolność do zarabiania pieniędzy oraz dzielenia się swoją pracą i wiedzą ze światem.

Reklama i Sponsorzy

Zarabiaj pieniądze na nadawaniu na żywoPośrednie spieniężanie poprzez reklamę i sponsoring to kolejny sposób na zarabianie pieniędzy z transmisji wideo na żywo i właśnie tak większość stacji telewizyjnych finansuje programy, które później są w tych stacjach emitowane. Jeśli chodzi o konfigurację, większość treści reklamowych będzie wyświetlana przed Twoją audycją w formie wideo lub w formie banera z treścią reklamową, widocznego podczas Twojego nadawania.

Reklama jest świetną alternatywą w stosunku do bezpośredniego spieniężania dla producentów treści, którzy boją się stracić widzów z powodu pobierania opłat w systemie pay-per-view lub w ramach subskrypcji. Widzowie nie muszą wówczas wydawać pieniędzy za oglądanie Twoich filmików. Spójrz na te dwie różne formy spieniężania: Google AdSense oraz Marketing Afiliacyjny. Te dwie metody są zwykłymi reklamami, które możesz wyświetlić lub podłączyć do swoich filmików prezentowanych na żywo.

Negatywną stroną jest to, że reklamy mogą rozpraszać jeśli będą pojawiać się na ekranie podczas nadawania. Innym potencjalnym problemem jest to, że jeśli reklamodawcy nie będą czerpać zysków z wyświetlania reklam podczas Twoich audycji, mogą być niechętni do kontynuowania z Tobą współpracy. Możesz też potrzebować bardzo dużej grupy widzów, aby dana firma w ogóle rozważyła zakup czasu reklamowego na Twojej antenie.

Sponsoring jest podobny do reklamy, ale zamiast wyświetlania oficjalnych reklam w Twoich filmikach, sponsor poprosi Cię o nieformalną sprzedaż jego produktu. Być może będziesz musiał dołączyć produkt do swojej audycji podczas nadawania lub podkreślić przez kogo jest ona sponsorowana. Korzyści wynikające ze sponsoringu są podobne do tych z reklam, natomiast wady są również praktycznie identyczne.

Używanie Filmików do Promocji Strony Internetowej

Innym sposobem zarabiania na swoich audycjach na żywo jest używanie swoich filmików jako metody do przyciągania ruchu na swoją stronę Internetową. Strona może zawierać reklamy, która będą generować dla Ciebie pieniądze, usługę abonamentową, e-booki na sprzedaż lub nawet sklep Internetowy sprzedający rozmaite produkty bądź usługi.

W tego typu transmisji, Twoje wideo samo w sobie jest reklamą, ponieważ istnieje, aby promować stronę Internetową. Mimo tego, takie nagrania wciąż są mniej uciążliwe dla widza, ponieważ może on obejrzeć wideo jednocześnie nie decydując się na wejście na Twoją stronę. Największą wadą tej metody dla Ciebie jest samo kierowanie ludzi z filmiku na Twoją stronę – ostatecznie może być tak, że nikt nie będzie skory Cię posłuchać i odwiedzić Twoją stronę, co oznacza, że w ogóle nie zarabiałbyś na prowadzeniu transmisji na żywo.

Jeśli chcesz odnieść sukces używając filmików do promocji strony Internetowej, musisz mieć pewność, że przekazywana treść jest przekonująca i zachęcająca. Unikaj podawania całej historii od razu. Dostarcz widzom tylko tyle informacji, aby ich odpowiednio zainteresować nauczeniem się reszty, a dopiero wtedy przekieruj ich na Twoją stronę Internetową, gdzie zaczerpną więcej informacji. Zajmie trochę czasu, zanim zbudujesz sobie tak dużą ilość fanów, która pozwoli Ci na zarabianie godziwych pieniędzy za pośrednictwem tej metody spieniężania audycji filmowych na żywo.

Rozpocznij Kampanię Zbiórki Pieniędzy

Jeśli Twoje audycje na żywo są w tematach, które są unikalne, interesujące dla ogółu społeczeństwa, ludzi z konkretnych grup społecznych lub nawet masz dużo oddanych, stałych widzów to zbiórka pieniędzy (ang. crowdfunding) może być świetnym sposobem, aby zdobyć pieniądze na prowadzenie transmisji na żywo.

W ramach crowdfundingu, tworzysz kampanię z konkretnym celem i zbierasz małe datki od ludzi, którzy chcą oglądać na żywo Twoje audycje, kiedy się odbywają. Będziesz jednak musiał zapewnić jakieś zachęty i nagrody, aby ludzie chcieli się do Twojej kampanii dorzucić. Dla przykładu, możesz zaoferować, że wymienisz ich z imienia i nazwiska podczas audycji lub wyślesz im nagranie z audycji, nigdzie indziej niepublikowane, w zamian za datek o określonej wysokości.

Kampanie zbiórek pieniędzy są prostym sposobem zdobywania funduszy i wyeliminowania trudu związanego z koniecznością poszukiwania reklamodawców oraz sponsorów. Problemem z tymi kampaniami jest jednak to, że nie każda z nich zakończy się powodzeniem, więc ostatecznie może nie udać Ci się zrealizować swoich celów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *