- Chris R.
- Brak komentarzy
- Opublikowany: 12 sierpnia, 2019
- Zmodyfikowano: 27 sierpnia, 2020
W dzisiejszych czasach każdy z nas w którymś momencie zdecydował się dołączyć do grona posiadaczy skrzynki mailowej. To w końcu szybki i prosty sposób na wysyłanie ważnych informacji, serdecznych pozdrowień, a nawet nawiązywanie nowych kontaktów. Wśród przedsiębiorców, listy mailingowe (bazy adresów e-mail osób, które zgodziły się na otrzymywanie wiadomości od firmy) znane są jako „maszynki do robienia pieniędzy”.
Email marketing pomoże Ci zarobić pieniądze dosłownie tego samego dnia w którym wysłałeś maile na temat nowego produktu na sprzedaż.
W tym artykule dowiesz się jak szybko i skutecznie zintensyfikować swój email marketing, abyś również mógł zacząć korzystać z dobrodziejstw własnej maszynki do zarabiania.
E-mail: Skuteczna Reklama Czy Spam?
Każdego dnia otrzymujesz wiadomości e-mail od marek odzieżowych, sklepów spożywczych, mówców motywacyjnych i wielu innych osób. Tradycyjnie rozumiany email marketing może być niezwykle skutecznym narzędziem pomocnym w zakresie dbałości o lojalność klientów. Email marketing może jednak również zniechęcić klientów, jeśli nie będzie prowadzony w prawidłowy sposób. Niektóre maile oferują ciekawe informacje i są oczywiście warte otwarcia, podczas gdy inne to po prostu nic niewarte bzdety.
Z punktu widzenia konsumenta, wszyscy wiemy, że spam to ostatnia rzecz, którą chcemy widzieć w naszych skrzynkach. Niektórzy korzystają nawet z usług dostawców poczty elektronicznej blokujących e-mail marketing, które umożliwiają oznaczanie wiadomości jako spam, a nawet blokowanie ludzi wysyłających im niechciane treści! Jeśli więc chcesz rozpocząć skuteczny email marketing, pamiętaj, że sekret tkwi w tym, aby Twoje maile były użyteczne i abyś mógł tę użyteczność wyraźnie zaprezentować swoim gościom!
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz i szukasz dobrych sposobów na sprawny email marketing lub po prostu chcesz zwiększyć swoje pole manewru, możesz skorzystać z tego narzędzia, aby naprawdę rozbudować swój biznes!
3 Powody, Dla Których MUSISZ Rozpocząć Email Marketing

A. Regularne Aktualizacje / Komunikaty Prasowe / Newsletter
Jeśli regularnie publikujesz komunikaty prasowe zapewniające Twoim odbiorcom dostęp do najnowszych informacji, świetnie sprawdzi się tutaj wysyłanie ogólnych e-maili. Może to być cotygodniowy, comiesięczny lub dwumiesięczny email wysyłany do wszystkich w bazie danych informujący o ostatnich nowościach, lub zaktualizowanych ofertach. Dane działanie jest również znane jako prowadzenie newslettera.

B. Oferty
Dla wielu firm email marketing to kolejny sposób na wzmocnienie oraz wprowadzanie nowych ofert dostępnych zarówno online, jak i offline. Chociaż powiadomienia w aplikacjach czy SMS są również dla wielu łatwo dostępne i skuteczne, e-mail marketing to dodatkowy ważny krok na drodze do zapewnienia dostępu do informacji na temat Twojej firmy wszystkim zainteresowanym.
Niektóre firmy decydują się również na wysyłanie bieżących ogłoszeń i ofert wyłącznie drogą mailową. To ciekawy sposób na zachęcenie wahających się potencjalnych subskrybentów do dołączenia. W końcu, mając dostęp do aktualizacji z wyprzedzeniem, będą mogli skorzystać z twoich ofert, zanim zostaną ogłoszone publicznie! Jeśli chcesz zapewnić swojej firmie znaczącą przewagę na rynku, email marketing to świetny sposób na osiągnięcie sukcesu.

C. Powiadomienia o Promocjach
Dla wielu popularnych marek, email marketing to kolejny sposób na wysyłkę powiadomień i przypomnień dotyczących promocji i wyprzedaży. Niezależnie od tego, czy to sezonowa wyprzedaż lub promocja tygodnia, krótki e-mail opisujący, co jest dostępne i jak długo, powinien być regularnie wysyłany do odbiorców, aby mogli swobodnie kontynuować poszukiwania interesujących ich rzeczy.
Skuteczny Email Marketing w 9 Krokach
Nie oszukujmy się, niewiele osób będzie chciało otworzyć bezosobowy e-mail od przypadkowej firmy, nie wspominając już o zapisaniu się na newslettera. Aby więc dopracować swój e mail marketing i związane z nim procesy warto zastanowić się przede wszystkim nad różnymi strategiami wzbudzania w ludziach zainteresowania subskrypcją. Kilka prostych sposobów na skuteczny email marketing to między innymi ekskluzywne oferty, wczesne powiadomienia i może parę gratisów!
Próbując stworzyć efektywny email marketing, najważniejsze to zaoferować swoim gościom coś specjalnego. Być może nawet osobisty e-mail od Ciebie załatwi sprawę!
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak rozpocząć email marketing z Twojej strony docelowej, masz do wyboru kilka różnych opcji. Chociaż niektóre są bardziej skuteczne od innych, nie wykluczaj żadnej, ponieważ zawsze istnieje szansa, że bardziej informatywne metody email marketingu mogą okazać się lepszym wyborem w Twoim przypadku.
Przyjrzyjmy się wszystkim 9 krokom opisującym jak udoskonalić swój email marketing:

1. Stosuj oferty skierowane do Twojej aktualnej listy mailingowej
Jeden z najlepszych sposobów na skuteczny email marketing to wysyłanie reklam ofert do osób zarejestrowanych na liście mailingowej Twojej strony. Niezależnie od tego, czy Twoi subskrybenci otrzymują informacje jako pierwsi, dla niektórych sama idea bezpośredniego otrzymywania ofert może być wyjątkowo kusząca. Jest to opcja szczególnie skuteczna pośród użytkowników chcących regularnie kupować lub korzystać z Twoich usług.
Przykładowa oferta może wyglądać następująco: „Zarejestruj się teraz i zacznij otrzymywać najlepsze oferty bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą!”.

2. Dziel się ekskluzywnymi informacjami...ale tylko z osobami, które zapisały się na Twoją listę
Posiadanie strony internetowej to świetny sposób na efektywny email marketing. Możesz użyć jej jako zapowiedzi lub próbki tego, co odwiedzający mogą u Ciebie uzyskać lub czego doświadczyć. Następnie, dopiero gdy zarejestrują swoje dane e-mail, użytkownicy będą mogli otrzymywać ekskluzywne informacje, które nie są publicznie dostępne.
Co to może oznaczać? Prawie wszystko! Możesz na przykład udostępnić online streszczenie swojej pracy doktorskiej. Gdy odwiedzający będą chcieli zobaczyć cały dokument, poproś ich o zarejestrowanie swojego adresu e-mail. Możesz też opublikować kilka swoich postów z Pinteresta lub Instagrama, ale użytkownicy nie uzyskają dostępu do szczegółowych informacji, dopóki nie założą na Twojej stronie konta.
Publikowanie niewielkiej części informacji dostępnych wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników to doskonały sposób na mail marketing stanowiący skuteczną metodę eliminacji osób niezainteresowanych Twoją ofertą. Istnieje przecież różnica między gośćmi, którzy trafili na Twoją stronę przypadkowo, a osobami szczerze zainteresowanymi publikowanymi przez Ciebie treściami, które ostatecznie dokonają zakupu!

3. Personalizuj informacje i oferty
Personalizacja usług to doskonały sposób na email marketing. Fitness, dietetyka, moda, samodoskonalenie oraz kilka innych rodzajów stron tematycznych może skorzystać z tej metody.
Jak to działa? Powiedzmy, że ktoś jest zainteresowany utratą 5 kilogramów i chce wiedzieć, ile kalorii spala każdego dnia. Możesz poprosić swoich gości o wypełnienie w tym celu kwestionariusza, ale by zobaczyć swoje wyniki, będą musieli się zarejestrować.
Chociaż nie wszyscy się skuszą, wciąż znajdziesz wiele osób, które skorzystają z takiej oferty. Istnieją tysiące osób poszukujących spersonalizowanych rozwiązań i jeśli będziesz w stanie spełnić ich oczekiwania, szybko zdobędziesz lojalność klientów. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy, którzy zarejestrowali się na Twojej stronie, pozostaną na niej na dłużej, a nawet zakupią kilka rzeczy, jeśli będą zainteresowani Twoją ofertą.

4. Wysyłaj ekskluzywne oferty lub kupony rabatowe
Jak wspomniano powyżej, ekskluzywne kupony rabatowe i oferty to świetny sposób na skuteczny email marketing. Sprawią one, że zarówno lojalni klienci Twojej marki, jak i nowe osoby zainteresowane Twoją działalnością poczują się wyjątkowe dzięki przewadze, jaką zaoferowałeś im nad innymi użytkownikami.
Dzięki oferowanym od czasu do czasu zniżkom oraz kuponom rabatowym, wielu osobom będzie zależało na pozostaniu lojalnym wobec Twojej marki. Nie musisz stawać na głowie ani wydawać kroci, aby zapewnić swoim klientom takie okazje. Wystarczy coś prostego, jak „Uzyskaj wczesny dostęp do naszej sezonowej wyprzedaży! Kup teraz, zanim sekret wyjdzie na jaw za 24 godziny!”
Nie tylko zapewnia to Twoim klientom dostęp do informacji z wyprzedzeniem, ale również zachęca do szybkiego podjęcia działania ze względu na to, że dowiedzieli się o promocji jako pierwsi.

5. Oferuj bezpłatne treści
Jest to opcja szczególnie korzystna dla osób polegających na subskrypcjach i ruchu internetowym. Jeśli prowadzisz kursy online, programy dietetyczne, fitness lub inne, możesz śmiało wykorzystać tą strategię do budowy swojego systemu email marketing.
Jeżeli ktoś kliknie w Twoją reklamę lub wejdzie na Twoją stronę, możesz przedstawić mu krótki post lub filmik wprowadzający. Pomoże to zrozumieć potencjalnym klientom, jak wygląda cel subskrypcji i czego mogą od niej oczekiwać.
Następnie poinformujesz ich, że mogą uzyskać dostęp do pierwszego programu, e-booka, filmu wideo, bezpłatnego okresu próbnego lub czegokolwiek innego za darmo, jeśli zarejestrują swój adres e-mail.
Tego rodzaju gratisy mogą być dla wielu zainteresowanych osób świetnym sposobem na zdecydowanie, czy Twoja oferta jest warta subskrypcji. Z drugiej strony oferowanie czegoś za dołączenie to również doskonała metoda na skuteczny email marketing.

6. Korzystaj z płatnych reklam
Nie obawiaj się korzystać z płatnych reklam w celu przyciągnięcia ruchu na swoją stronę docelową z formularzem zapisu. Narzędzia jak Google Ads i inne mogące strategicznie rozmieścić Twoje reklamy w powiązanych wyszukiwaniach, aby zwiększyć widoczność Twojej strony docelowej, to kolejny doskonały sposób na email marketing. Płatne reklamy mogą przechwycić potencjalnie zainteresowanych odbiorców i zapewnić, że trafią na Twoją stronę!

7. Odpowiadaj na pytania na forach i zostań szanowanym ekspertem
Choć bardziej czasochłonne, odpowiadanie na powiązane pytania na forach jak Forumowisko, grupy na LinkedIn, Facebooku a nawet Twitterze również może pomóc zwiększyć widoczność Twojej strony docelowej. Upewnij się, że dodałeś link do swojego posta, aby wszystkie osoby, którym pomogłeś, mogły bezpośrednio sprawdzić Twoją stronę docelową.

8. Wykorzystuj swoje media społecznościowe
Jeśli założyłeś dla swojej strony konto na Facebooku lub Instagramie, wykorzystaj je na swoją korzyść! Regularnie publikuj i dodawaj nowe oryginalne treści. Zadbaj, aby Twoja strona była świeża i dynamiczna, nie zapomnij dodać przycisku rejestracji, aby ułatwić odwiedzającym dołączenie do Twojego newslettera prosto z Facebooka! Media społecznościowe to w dzisiejszych czasach jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspomagających budowę marki, postaraj się więc o nich nie zapominać!

9. Umożliwiaj udostępnianie
Jeśli naprawdę chcesz opanować skuteczny email marketing, pamiętaj, że jedną z najlepszych metod reklamy są recenzje zadowolonych klientów. Jeśli piszesz artykuły, nagrywasz filmiki, sprzedajesz produkty lub publikujesz zdjęcia, dodaj przycisk udostępniania, aby ułatwić wszystkim fanom rozpowszechnianie Twoich treści wśród znajomych!
Pozycja, Pozycja, Pozycja — Gdzie Umieścić Formularz Zapisu
Skoro wiesz już jak zbudować swoją listę mailingową, warto również pomyśleć o położeniu formularza zapisu. Musisz upewnić się, że odwiedzający stronę wejdą z nią w interakcję i ostatecznie wpiszą swój adres e-mail w formularzu, który będziesz mógł później wykorzystać. Formularze te są też nazywane okienkami przechwytywania adresów e-mail lub okienkami opt-in.
Online marketing oferuje wiele sposobów na dodanie formularzy, np. poprzez okienko opt-in, na pasku lub poprzez wyskakujący pop-up. Pamiętaj jednak, że możesz bardzo skrzywdzić swoją markę, nadużywając formularzy proszących o zapisanie się na to czy tamto.
Oto kilka propozycji miejsca położenia. Okienko opt-in:

Pop-Up Na Wyjściu — Pojawia się, gdy użytkownik ma zamiar zamknąć okno.

Pop-Up Podczas Przewijania — Pojawia się, gdy użytkownik przewinie do określonego miejsca na stronie.

Pop-Up Po Określonym Czasie — Pojawia się, gdy użytkownik spędzi określony czas na stronie.

Formularz Na Pasku Bocznym — Znajduje się po prawej stronie witryny.

Formularze O Specyficznym Położeniu — Znajdują się w różnych miejscach na stronie, np. po pierwszych 200 słowach artykułu.

Formularz Na Górze Strony — Stale przymocowany do górnej krawędzi okna pasek, który będzie widoczny podczas przewijania.
Bez względu na to, czy zaczynasz od zera lub posiadasz już bazę adresową, którą chcesz powiększyć, istnieje wiele sposobów na skuteczny rozwój działalności poprzez email marketing. Jeśli chcesz tylko zwiększyć swój zasięg lub po prostu zacząć zarabiać na blogu, wiedza na temat tego, jak wykorzystać email marketing i jego strategie może przynieść znakomite rezultaty. A co najważniejsze, może być również świetną zabawą!