Zarabiaj Pieniądze Jako Wirtualny Pomocnik

zarabiać pieniądze na freelancingu

Trudność

Trudność Niski
Niska

Czas

Czas Niski
Niska

Dochód

Dochód Duży
Duży
„Głównym celem ZarobkowegoNinja jest pomoc naszym czytelnikom w kwestiach finansowych. Współpracujemy z innymi firmami, które dzielą z nami taką właśnie wizję. Niektóre z linków w tym poście mogą pochodzić od naszych partnerów. W ten sposób zarabiamy pieniądze.”

Solidny sposób zarabiania pieniędzy na ZarobkowyNinja.pl

Wirtualny pomocnik to osoba, która pracuje dla małych firm, których nie stać na utworzenie oddzielnego stanowiska sekretarki albo tylko czasami potrzebują tego typu usług.

Jako wirtualny asystent masz ruchome godziny pracy, nie musisz dojeżdżać do biura i możesz zarobić nawet 1200 zł dziennie. Brzmi nieźle? Może to praca właśnie dla Ciebie? Zapraszam więc do lektury.

Jeśli masz już jakieś doświadczenie w pracy biurowej to stanowisko wirtualnego asystenta może być dobrym początkiem Twojej kariery jako przedsiębiorcy i z twoją wiedzą pozwolić zarobić na freelancingu.

Bądź jednak uważny. Są firmy, które każą sobie płacić za to, że umieszczą Ciebie na liście swoich współpracowników. Zwykle jest to oszustwo. Stracisz pieniądze, a o żadnej współpracy nie będzie mowy. Poważne firmy nie wymagają żadnych wstępnych opłat.

Jakie są obowiązki wirtualnego asystenta?

Wirtualny asystent to w zasadzie sekretarka (sekretarz), osoba pracująca zdalnie, zwykle w domu na swoim komputerze. Wydaje się to proste, ale nie każdy się do tego nadaje. Musisz mieć niejakie doświadczenie w tej dziedzinie zanim podejmiesz się tego zajęcia.

Wirtualny pomocnikPraca obejmuje wiele zadań. Od najprostszych, jak odbieranie telefonów, wysyłanie e-maili, planowanie spotkań. Do bardziej wymagających, za których wykonanie możesz zażądać odpowiednio wyższej stawki. Im bardziej się wyspecjalizujesz, tym łatwiej będzie ci znaleźć pracę. Przypuśćmy, że masz pięcioletnie doświadczenie w marketingu i świetnie znasz program Microsoft Publisher. Możesz wykorzystać dane atuty i polecić swoje usługi jako specjalista w tej dziedzinie. Im bardziej wyjątkowe są twoje umiejętności tym wyższe będzie wynagrodzenie.

Firmy wynajmują wirtualnych asystentów kiedy nie potrzebują pracownika na pełny etat. Oszczędzają w ten sposób pieniądze i miejsce w biurze. Wirtualny asystent nie jest jednak tylko pracownikiem zatrudnionym w niepełnym wymiarze godzin ale raczej przedsiębiorcą, który musi zadbać o swoje wyposażenie, finanse i podatki. Sam szuka klientów i promuje swoje usługi.

Jako wirtualny asystent musisz też posiadać pewne umiejętności informatyczne. W chwili, kiedy Twój komputer w trakcie ważnej pracy nagle odmówi posłuszeństwa, będziesz musiał sobie z tym poradzić, gdyż w odróżnieniu od pracy w biurze nie zadzwonisz o pomoc do działu IT.

Zanim zaczniesz swoją karierę jako wirtualny asystent musisz zaopatrzyć się w kilka niezbędnych rzeczy. W Twoim domowym biurze potrzebne będą: niezawodny Internet który nie będzie zwalniał nawet jeśli uruchomisz jednocześnie kilka programów, telefon, komputer z odpowiednim do Twojej pracy oprogramowaniem i zestaw słuchawkowy, dzięki któremu będziesz mógł rozmawiać z klientem robiąc jednocześnie inne rzeczy. Większość tego wyposażenia będziesz mógł odliczyć od podatku.

Odkąd coraz więcej firm zleca wykonanie potrzebnych im usług na zewnątrz, popyt na wirtualnych asystentów stale rośnie. W zależności od potrzeb pracodawcy i ilości pracy możesz umówić się na stawkę godzinową lub dzienną. Stawka za godzinę wynosi od 80 do 140 zł.

Jak zostać wirtualnym asystentem?

Przede wszystkim zrób listę swoich umiejętności. Wypisz je kategoriami.

  1. Umiejętności i programy, w używaniu których masz doświadczenie i jesteś w tym dobry.
  2. Umiejętności i programy, w używaniu których nie masz doświadczenia i nie jesteś zbyt dobry.
  3. Umiejętności i programy, których chciałbyś się nauczyć.
  4. Umiejętności i programy, których chciałbyś używać i takie, z którymi nie chcesz mieć nic wspólnego.

Kiedy już stworzysz taką listę będziesz mógł ustalić, w jakim kierunku chcesz się specjalizować.

Co jest niezbędne?

Musisz znać różne programy: edytor tekstu, program poczty e-mail, program obsługujący bazę danych kontaktów i program do planowania zajęć.

Cechy dobrego asystenta: zawsze jest dostępny, na telefon powinien odpowiadać w ciągu trzech sygnałów, na e-maile i listy powinien odpowiadać w ciągu tego samego dnia.
Możesz być pewien, że wielu klientów będzie skłonnych zadzwonić tylko po to, żeby sprawdzić Twoją sprawność.

Czy potrzebne jest jakieś szczególne wykształcenie?

Najważniejsze jest doświadczenie. Wiele osób twierdzi, że trzeba mieć co najmniej pięcioletnie doświadczenie na odpowiedzialnym stanowisku. Oprócz tego powinieneś po mistrzowsku opanować programy Microsoftu, a najlepiej także Apple. Jeśli uważasz, że przyda Ci się podnieść swoje umiejętności, zawsze możesz pójść na dodatkowe kursy.

Jak w każdym innym wypadku, kiedy chcesz założyć biznes, musisz sprawdzić, jaka sytuacja panuje w Twojej branży. Czy jest popyt na wirtualnych asystentów? Czy może jest ich zbyt wielu? Jakie są stawki wynagrodzeń? Zbierz jak najwięcej informacji i dobrze przeanalizuj sytuację.

Wybierz odpowiednią nazwę i zarejestruj się

Bardzo ważne jest, aby Twoja firma miała odpowiednią nazwę. Pierwszą rzeczą, którą słyszy klient, jest nazwa firmy. Powinna sprawiać dobre wrażenie i być łatwa do zapamiętania. Oczywiście jako nazwy firmy możesz użyć własnego nazwiska. Zależy to tylko od Ciebie. Sprawdź też, czy taka sama nazwa już nie istnieje.

Jak już wybierzesz nazwę musisz zarejestrować swoją firmę.

Ubezpieczenie i podatki.

Twoje zwykłe ubezpieczenie może nie obejmować pracy w domu. Najprawdopodobniej będziesz musiał zmienić jego warunki. Sprawdź to w swojej firmie ubezpieczeniowej.

Jako właściciel firmy sam będziesz musiał zadbać o płacenie podatków. Musisz na bieżąco rozliczać każdą wykonaną pracę żeby uniknąć problemów z rocznym zeznaniem podatkowym. Jeśli nie jesteś pewien, czy sobie z tym poradzisz, najlepiej zwróć się do biura rachunkowego.

Finansowanie i koszty rozpoczęcia działalności

Zanim jako przedsiębiorca skoczysz na głęboką wodę upewnij się, że jesteś gotów finansowo na taki krok. Zanim zapewnisz sobie solidną bazę klientów Twój budżet będzie dość napięty. Czy dasz sobie radę, jeśli przez kilka miesięcy będziesz pod kreską? Musisz wziąć pod uwagę najgorszy scenariusz i być na niego przygotowany.

Pamiętaj, żeby zacząć, będziesz potrzebował dodatkowego pokoju (albo przynajmniej pustego biurka) telefonu, niezawodnego internetu i komputera z programami. Policz, ile będziesz musiał zarobić, żeby pokryć koszt tych rzeczy i osiągnąć długoterminowy zysk.

Zapisz się do agencji

Twoim pierwszym krokiem na drodze do zdobycia klientów powinno być znalezienie solidnej agencji. Pewnie spotkasz takie, które będą chciały wziąć od Ciebie pieniądze w zamian za ułatwienie kontaktu z klientami. Nie płać! Żadna poważna agencja nie wymaga, abyś płacił za to, że dla niej pracujesz. Nie daj się nabrać na żadne „opłaty administracyjne”, bo jeśli zapłacisz, to jedyne, co dostaniesz w zamian, to najwyżej jeden krótki e-mail.

Unikaj również stron, na których widzisz reklamy typu „zarób nawet 10 000$ na dzień”. Jeśli takie oferty byłyby prawdziwe to każdy by z nich skorzystał.  Najlepiej zapisz się do agencji takiej jak VOT, gdzie bez żadnych opłat otrzymasz pomoc w nawiązaniu kontaktów z firmami z całego świata.

Dobrze jest też dołączyć do „Society of Virtual Assistants” – na ich stronie za darmo otrzymasz pomoc w każdej kwestii dotyczącej pracy jako wirtualny asystent. Na SVA są dwa rodzaje członków – zwykli członkowie i członkowie uznani.

  • Zwykłe członkostwo jest dla osób, które dopiero myślą o zostaniu wirtualnym asystentem. Otrzymujesz dostęp do różnych forów, na których znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania i dowiesz się więcej na temat tej pracy.
  • Żeby zostać uznanym członkiem musisz już pracować jako wirtualny asystent. Twój e-mail i strona internetowa zostaną sprawdzone przez SVA i kiedy zostaniesz przyjęty, będziesz mógł używać logo SVA i zostaniesz włączony do bazy osób gotowych do podjęcia pracy. W rezultacie jest szansa, że wkrótce dostaniesz propozycję pracy.

To, że dostęp do bazy mają tylko uznani członkowie może być zniechęcające, ale system jest tak skonstruowany dlatego, żeby nowi członkowie potwierdzili swoje umiejętności. Dzięki temu jakość dostarczanych usług przyczynia się do rozwoju branży.

Zapisując się do agencji robisz pierwszy krok, aby zdobyć klientów, ale związanie się z agencją nie oznacza jeszcze, że będziesz miał pracę. Zawsze znajdą się osoby bardziej doświadczone i utalentowane od Ciebie. Nie możesz więc liczyć na to, że oferty pracy napłyną do Ciebie już pierwszego dnia. Zaczynając będziesz pewnie musiał użyć książki telefonicznej i kontaktów wśród rodziny i przyjaciół, żeby ktoś w ogóle się o Tobie dowiedział.

Reklama

Zanim zaczniesz cokolwiek robić, firmy muszą dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Na początku jest to chyba najtrudniejsze zadanie.  Kiedy jednak dotrzesz do pierwszych klientów informacja o Tobie szybko zacznie przechodzić z ust do ust i wkrótce zobaczysz tego efekty.

Żeby zdobyć klientów musisz wiedzieć do jakich firm chcesz dotrzeć ze swoimi usługami. Nie możesz po prostu powiedzieć, że interesują Cię małe i średnie firmy – to nie jest dość konkretne stwierdzenie. Weź pod uwagę, że wysyłając oferty do firm odpowiedź dostaniesz na zaledwie 1-2% spośród nich. Nie otrzymasz zbyt wielu odpowiedzi dopóki nie określisz dokładnie, do kogo chcesz dotrzeć i jakie usługi będziesz oferował.

Spisz swoje umiejętności i ogranicz się do tych, w których jesteś najlepszy. Następnie zastanów się, które firmy potrzebują usług, które możesz dostarczyć w najwyższej jakości.  Pomyśl, dlaczego dana firma może Cię potrzebować, jak możesz pomóc w podniesieniu jej wydajności, jaką wartość możesz wnieść do firmy i co Cię wyróżnia na tle innych.

Wybierając właściwy dla Ciebie sposób reklamy weź pod uwagę następujące rzeczy:

  •  Jakie czasopisma odnoszą się do branży w której działa firma?
  •  Jakich kanałów informacji używa firma?
  •  Jakim kanałem najłatwiej do niej dotrzeć?

Sposoby reklamowania swoich usług

Jeśli potrafisz, zbuduj własną stronę firmową. Nie jest to takie trudne, na jakie się wydaje. Możesz spróbować takich programów jak Blogger czy WordPress, które są bardzo łatwe w użyciu.

Blog to świetny sposób na stworzenie internetowego CV, w którym przedstawisz siebie i swoje doświadczenie zawodowe. Możesz na nim umieścić opisy ukończonych zleceń i komentarze klientów. Tutaj nauczysz się jak założyć bloga.

Jeśli blog to dla Ciebie za duże wyzwanie, zamiast niego możesz utworzyć profil na LinkedIn. Umożliwia on kontakt z innymi osobami z Twojej branży.

Możesz również spróbować zaistnieć w sieciach społecznościowych. Szczególnie Facebook jest doskonałym miejscem, żeby nawiązać zarówno prywatne, jak i biznesowe kontakty.
Większość firm ma profile na Facebooku czy Twitterze. Niektóre na swoich profilach prowadzą nawet nabór pracowników. Są to świetne miejsca, gdzie możesz umieścić swoją ofertę. Skorzystaj z tej szansy.

Media społecznościowe to świetny wynalazek, nigdy jednak nie trać okazji do starych dobrych spotkań twarzą w twarz. Zawsze możesz natknąć się na osobę zainteresowaną Twoimi usługami. Nie zapomnij więc, żeby mieć przy sobie parę wizytówek.

Może na początku, kiedy masz zaledwie kilku klientów, nie jest to najważniejsze, ale w momencie, gdy nagle zgłosi się ich wielu, porządny system okaże się niezastąpiony.

Nie trzeba tłumaczyć, że im więcej i lepszej jakości usług będziesz w stanie dostarczyć tym większy będzie Twój dochód. Nie wahaj się podejmować nowych wyzwań, bo dzięki nim podniesiesz swoją wartość.

Ile możesz zarobić?

Zależy, co masz do zaoferowania i czy zarabiasz na godziny czy dniówki.  Agencje liczą nawet po 850 zł od klienta na dniówkę, Ty zwykle będziesz mógł zażądać od 80 do 140 zł za godzinę.

Użyteczne linki:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top