Porady jak zachować dobre zdrowie pracując z domu

Badania pokazują, że powyżej 30 milionów mężczyzn i kobiet w Stanach Zjednoczonych pracuje z domu i liczba ta stale się zwiększa. Eksperci szacują, że do 2017 roku, powyżej 63 milionów ludzi w USA będzie używało swoich domów jako biura, co przełoży się na 43% Amerykańskiej siły roboczej pracującej w swoich domach.

Podczas, gdy istnieje wiele korzyści wynikających z pracy w domu zarówno dla pracowników jak i dla pracodawców, narastają pewne obawy o zdrowie ludzi, którzy coraz dłużej przebywają w zamkniętych pomieszczeniach. Pracownicy biurowi już teraz mają siedzący tryb życia, a praca w domu oznacza jeszcze mniej ćwiczeń i więcej siedzenia.

Jeśli pracujesz w domu, stosowanie się do poniższych wskazówek pomoże Ci utrzymać dobre zdrowie i zredukować ryzyko wystąpienia niepożądanych skutków dla zdrowia z powodu swojego układu pracy:

1. Stwórz sobie miejsce pracy, które jest tylko Twoje

Badania wykazały, że praca w sypialni może rzeczywiście zakłócać sen w nocy, a ponadto ludzie, którzy stale pracowali w tym samym miejscu są bardziej produktywni i mniej zestresowani niż Ci, którzy próbują pracować w różnych lokalizacjach swojego domu w różne dni. Znajdź miejsce wewnątrz swego domu lub apartament, który mógłby być użyty wyłącznie do pracy. Cały pokój byłby idealny, ale jeśli nie jest to możliwe, poświęć chociaż kącik na swoje biurko, komputer i resztę swego stanowiska pracy. Produktywność jest niezwykle istotna, gdy pracujemy w domu. Zobacz ten poradnik o tym, jak być bardziej produktywnym, podczas pracy w domu.

2. Używaj Odpowiedniego Fotela

Mimo, iż nie musisz wydawać fortuny na bardzo drogie umeblowanie, to jednak warto, byś nie oszczędzał na fotelu. Szukaj takiego, który jest ergonomicznie zaprojektowany, aby utrzymać Twój kręgosłup w prawidłowym ustawieniu w ciągu dnia. W przeciwnym wypadku, Twoja praca może się skończyć bólami pleców i kości ogonowej. Jeśli naprawdę chcesz ograniczyć ryzyko wystąpienia bólu i wspierać swój stan zdrowia, możesz kupić sobie stojące biurko, do którego nie potrzebujesz fotela lub biurko zamienne, które pozwala Ci zarówno stać, jak i siedzieć.

Powinieneś zapoznać się z poradnikiem jak wyposażyć swoje biuro domowe małymi kosztami, który znajdziesz tutaj.

3. Ruch, ruch, jeszcze raz ruch

Co godzinę wstań z fotela i rozprostuj nogi. Pospaceruj po mieszkaniu lub po domu i rozprostuj ręce, ramiona i klatkę piersiową. Przynajmniej raz dziennie staraj się wyjść gdzieś na zewnątrz. Jeśli nie masz żadnych spraw do załatwienia na mieście, szybki spacer gdziekolwiek wystarczy.

4. Pracuj Zgodnie z Harmonogramem

Pracowanie do późnych godzin nocnych lub trzymanie się nieregularnego rozkładu dnia pracy może kolidować z Twoim snem i źle wpłynie na zdrowie. Stwórz sobie harmonogram pracy, a następnie stosuj się do niego dzień po dniu, robiąc wyjątki tylko wtedy, kiedy naprawdę nie ma innej alternatywy.

5. Niech Ćwiczenia Staną Się Priorytetem

Eksperci zalecają co najmniej 30 minut umiarkowanie intensywnych ćwiczeń przez 5 dni w tygodniu. Ustal sobie czas na ćwiczenia tak, aby stało się to codzienną rutyną i traktuj je równie poważnie co wizytę u lekarza czy spotkanie z ważnym klientem. W ten sposób ćwiczenia staną się dla Ciebie priorytetem i nie będziesz w stanie robić sobie zbyt wielu wymówek w stylu, że jesteś zbyt zajęty czymś innym.

6. Spotykaj Się Poza Domem

Jeśli umawiasz spotkania, zrób je podczas gry w golfa lub zasugeruj wyjście na spacer, a wtedy porozmawiasz o biznesie lub pograsz w racketballa. Bądź kreatywny i znajdź sposoby, aby spotkania wykorzystać do ćwiczeń.

7. Stwórz Odpowiednie Środowisko

Praca w domu powoduje, że możesz dostosować środowisko pracy do swoich potrzeb. Utrzymuj temperaturę w zakresie, który Ci odpowiada. Zainwestuj w dobre oświetlenie oraz w pełni korzystaj z naturalnego światła. Będąc zestresowanym, spróbuj posłuchać kojącej muzyki, użyj pachnących świec oraz dyfuzora do aromaterapii zmniejszającej stres.

8. Bądź Uczciwy Wobec Siebie

Porady jak zachować dobre zdrowie pracując z domuJednym z najważniejszych błędów popełnianych przez ludzi pracujących i zarabiających pieniądze w domu jest to, że pracują w nadmiarze. Zrób z tego zasadę, że pracujesz tylko tyle, ile jest wymagane do wykonania zadania i wypełnienia obowiązków. Jeśli kusi Cię robić nadgodziny lub wstawać w środku nocy by nad czymś popracować, zadaj sobie pytanie czy gdyby nie chodziło o pracę w domu, poszedłbyś do pracy o takiej porze. Jeśli nie, to pozwól zadaniu poczekać na nowy dzień.

9. Dbaj o Wygląd

Badania dowodzą, że ludzie pracujący w domu, którzy stale biorą prysznic i ubierają się do tej pracy codziennie, czują się bardziej kompetentni i są mniej zestresowani niż Ci, którzy tego nie robią. Choć możesz nie chcieć zakładać garnituru do pracy w domu, to warto byś opierał się chęci pracy w dresie czy piżamie każdego dnia.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *